ZASADY REKRUTACJI DO KLAS I SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 8 IM. ALEKSANDRA MACIESZY W PŁOCKU
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 28, luty 2020 13:05
- Poprawiono: wtorek, 02, marzec 2021 07:48
- MZ
- Odsłony: 8950
Po wejściu na stronę wybieramy z menu znajdującego się po lewej stronie "Nowe zgłoszenie", a następnie jeśli zgłaszamy dziecko po raz pierwszy, wybieramy znajdujące się na pomarańczowym polu polecenie "Wypełnij zgłoszenie"
Prosimy zapamiętać lub zapisać ustanowione przez siebie hasło.
W razie problemów prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły 24 3647810.
ZASADY REKRUTACJI DO KLAS I
SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 8 IM. ALEKSANDRA MACIESZY
W PŁOCKU
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Rekrutacja do Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 8 im. Aleksandra Macieszy
w Płocku odbywać się będzie w oparciu o:
- Ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.).
- Uchwałę nr 168/IX/2019 Rady Miasta Płocka z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Płock oraz określenia ich obwodów.
- Uchwałę nr 309/XVII/2020 z dnia 27 lutego 2020 w sprawie zmiany Uchwały nr 168/IX/2019 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Płock oraz określenia ich obwodów.
- UCHWAŁĘ NR 727/XLI/2018 RADY MIASTA PŁOCKA z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie określenia, dla dzieci zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej, kryteriów rekrutacji do klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Płock, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
- Zarządzenie Nr 2121/2021 Prezydenta Miasta Płocka z dnia 20 stycznia 2021 roku w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do klas pierwszych publicznych Szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Płock
I. ZASADY PRZYJMOWANIA UCZNIÓW ZAMIESZKAŁYCH W OBWODZIE SZKOŁY
- Dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły przyjmowane są z urzędu (załącznik nr 1).
- Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się, na podstawie zgłoszenia rodziców, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie.
- Postępowanie rekrutacyjne będzie prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego NABO, na stronie internetowej pod adresem: ppo.zjoplock.pl w zakładce Rekrutacje – szkoły podstawowe, który będzie uruchomiony w dniach1 marca od godz. 9.00 – 21 maja 2021 r. do godz. 15.00
- Rodzice dziecka wypełniają w zgłoszeniu dane standardowe (dane dziecka, własne, dane dotyczące adresu zamieszkania, dodatkowe informacje o dziecku). Wydrukowane i podpisane zgłoszenie rodzice składają w szkole obwodowej. Podpisy złożone na zgłoszeniu są potwierdzeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym.
- Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie pobrane z systemu naborowego (załącznik nr 2) o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
- Dopuszcza się złożenie zgłoszenia wraz z oświadczeniem w formie skanu wysłanego na adres e-mail szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Kandydaci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na niepełnosprawność (na pierwszy etap edukacyjny lub na czas nauki w szkole podstawowej) mogą ubiegać się o przyjęcie do oddziałów ogólnodostępnych. Do wniosku dołączają kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – wydanego na pierwszy etap edukacyjny lub czas nauki w szkole podstawowej.
- Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły.
II. ZASADY PRZYJMOWANIA UCZNIÓW DLA DZIECI ZAMIESZKAŁYCH POZA OBWODEM SZKOŁY
- Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego na wolne miejsca.
- Postępowanie rekrutacyjne będzie prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego NABO, na stronie internetowej pod adresem: ppo.zjoplock.pl w zakładce Rekrutacje – szkoły podstawowe, który będzie uruchomiony po przyjęciu dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły tj., w dniach 16 czerwca od godz. 9.00 - 22 czerwca 2021 r. do godz. 15.00
- Po zalogowaniu się do systemu informatycznego NABO, na stronie internetowej pod adresem: www.ppo.zjoplock.pl w zakładce Rekrutacje – szkoły podstawowe, Rodzice dziecka wypełniają we wniosku dane standardowe (dane dziecka, własne, dane dotyczące adresu zamieszkania, dodatkowe informacje o dziecku).
- Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do trzech wybranych szkół, układając własną listę preferencji. Szkoła umieszczona na pierwszym miejscu listy jest tzw. szkołą pierwszego wyboru.
- Wniosek wraz z oświadczeniami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów o przyjęcie dziecka (załącznik nr 3) składany jest wyłącznie w szkole pierwszego wyboru. Podpisy złożone na wniosku są potwierdzeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym.
- Dopuszcza się złożenie wniosku wraz z oświadczeniami w formie skanu wysłanego na adres e-mail szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Kandydaci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na niepełnosprawność (na pierwszy etap edukacyjny lub na czas nauki w szkole podstawowej) mogą ubiegać się o przyjęcie do oddziałów ogólnodostępnych. Do wniosku dołączają kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – wydanego na pierwszy etap edukacyjny lub czas nauki w szkole podstawowej.
- Wnioski rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły, z której pracy sporządza się protokół.
- Na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć oraz podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.
- O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów uzyskana w postępowaniu rekrutacyjnym. Kandydaci będą przyjmowani w kolejności, począwszy od najwyższej liczby uzyskanych punktów.
- W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę następujące kryteria, którym przyznaje się określoną liczbę punktów:
Rodzeństwo dziecka ubiegającego się o przyjęcie do wybranej szkoły podstawowej kontynuuje edukację w tej szkole |
16 pkt |
Dziadkowie, przez których odbierane będzie dziecko po zajęciach, zamieszkują w obwodzie danej szkoły |
8 pkt |
Miejsce pracy jednego z rodziców (opiekuna prawnego) znajduje się |
4 pkt |
12. Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają pisemne potwierdzenie woli zapisu w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany. Brak potwierdzenia woli oznacza rezygnację z miejsca, wyznaczonego przez system naborowy.
13.W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły.
14.Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 12 Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
15.Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznej szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
16.Dyrektor publicznej szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,o którym mowa w pkt. 14, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora publicznej szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
17.Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym:
Postępowanie rekrutacyjne |
||
Rodzaj czynności |
termin od |
termin do |
Uruchomienie SYSTEMU NABO dla rodziców/opiekunów prawnych kandydatów do szkoły podstawowej, innej niż obwodowa, (logowanie do systemu, zapoznanie się z ofertą szkół, wypełnianie i drukowanie wniosku). |
16 czerwca 2021r. |
22 czerwca 2021r. |
Składanie w szkole pierwszego wyboru wydrukowanego |
16 czerwca 2021r. |
22 czerwca 2021r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej. |
23 czerwca 2021r. |
25 czerwca 2021r. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
28 czerwca 2021r. |
|
Składanie przez rodzica kandydata „Kart potwierdzenia woli uczęszczania dziecka do klasy I szkoły podstawowej” w szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane. |
28 czerwca 2021r. |
29 czerwca 2021r. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
30 czerwca 2021r. |
|
Procedura odwoławcza |
||
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły podstawowej. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
od 30 czerwca 2021r. |
18. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające na tych samych zasadach jak w postępowaniu rekrutacyjnym. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
Postępowanie uzupełniające |
||
Rodzaj czynności |
termin od |
termin do |
Opublikowanie w systemie NABO wykazu wolnych miejsc. |
27.07.2021r. od godz. 9.00 |
|
Składanie w szkole pierwszego wyboru „Wniosku |
27.07.2021r. od godz. 9.00 |
28.07.2021r. do godz.15.00 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej. |
29.07.2021r. od godz. 9.00 |
30.07.2021r. do godz. 12.00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
02.08.2021r. godz. 10.00 |
|
Składanie przez rodzica kandydata |
02.08.2021r. od godz. 10.00 |
03.08.2021r. do godz. 15.00 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
04.08.2021r. godz. 12.00 |
|
Procedura odwoławcza |
||
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły podstawowej. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
od 04.08.2021r. od godz. 12.00 |
|
Opublikowanie na stronie internetowej |
31 sierpnia 2021r. godz. 9.00 |
19. . Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły.
20. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w publicznej szkole, które przeprowadzały postępowanie rekrutacyjne, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Zasady rekrutacji wprowadzono Zarządzeniem nr 4/2021 Dyrektora Zespołu Szkół nr 5
w Płocku z dnia 15.02.2021 r.
Załącznik nr 1
Obwód Szkoły Podstawowej nr 8 w Płocku
Ulice:
1. al. Armii Krajowej od nr 1 do nr 33
2. Antoniego Chruściela
3. Batalionu “Parasol”
4. Batalionu “Zośka”
5. Czereśniowa
6. Dywizjonu 303
7. gen. Franciszka Kleeberga
8. gen. Stanisława Sosabowskiego
9. gen. Stefana Grota-Roweckiego
10. gen. Tadeusza Kutrzeby
11. gen. Władysława Andersa
12. gen. Władysława Sikorskiego
13. Harcerska od nr 1 do nr 29
14. Henryka Ossowskiego
15. Jabłoni
16. Jana Bytnara "Rudego"
17. Kasztanowa
18. Kątowa nr nieparzyste od nr 1 do nr 19 i nr parzyste od nr 2 do nr 12
19. Leszczynowa
20. Lokalna od nr 1 do nr 29
21. Łamana
22. Majowa
23. Melchiora Wańkowicza
24. Monte Cassino
25. Morelowa nr parzyste od nr 2 do nr 14 i nr nieparzyste od nr 1 do nr 13
26. Obrońców Helu
27. Ofiar Katynia
28. Orzechowa
29. Patriotów
30. pl. Żołnierzy Września
31. Pogodna
32. Prosta od nr 1 do nr 5
33. Skrajna nr parzyste od nr 2 do nr 18 i nr nieparzyste od nr 1 do nr 5
34. Śliwowa
35. Widna
36. Wiosenna
37. Wiśniowa
38. Wyszogrodzka od nr 161 do końca
39. Żyzna
Załącznik nr 2
OŚWIADCZENIE ¹
o miejscu zamieszkania kandydata i jego rodziców
Oświadczam (-y), że moje / nasze dziecko …………………………...................………………………………… mieszka w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 8 pod wskazanym niżej adresem: ……………………………………………… ……………………………………………………….………………………
(kod, miejscowość) (ulica, nr domu, nr lokalu)
Miejscem zamieszkania rodziców jest:
…………………………………… ……………………...…………………………..…………………..…………………….
(imię i nazwisko matki) (miejsce zamieszkania matki: kod, miejscowość, ulica, nr domu /nr lokalu)
……………………………………… ………....………………………………………………………………………………….
(imię i nazwisko ojca) (miejsce zamieszkania ojca: kod, miejscowość, ulica, nr domu /nr lokalu)
Jestem świadoma (-y) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. ………………………….............……, dnia......…………….…. .………………………………...…………………….…… (miejscowość) (czytelny podpis matki)
………………………..............…., dnia….............………….…. ………………………………………………….…… (miejscowość) (czytelny podpis ojca)
¹ Zgodnie z art. 151 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996
z późn. zm.) do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata.
Załącznik nr 3
OŚWIADCZENIA
Świadomy/a odpowiedzialności karnej¹ za złożenie fałszywego oświadczenia, oświadczam, że²:
1. Miejsce zamieszkania dziadków kandydata znajduje się w obwodzie wybranej Szkoły Podstawowej nr 8 w Płocku.
…………………...........................…………………………………………
(podpisy rodziców/opiekunów prawnych)
2. Miejsce pracy jednego z rodziców (opiekunów prawnych) kandydata znajduje się
w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 8 w Płocku.
…………………...........................…………………………………………
(podpisy rodziców/opiekunów prawnych)
1 Zgodnie z art. 233 § 1 Kodeksu karnego – kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
2 Należy wypełnić właściwe oświadczenie, które dotyczy dziecka.