Pasje zawodowe

  • Drukuj

To innowacyjny projekt z wykorzystaniem formy tutoringu rówieśniczego, w którym uczestniczyli uczniowie klas trzecich naszego Gimnazjum.

Tutoring rówieśniczy to jedna z form pracy z uczniem, która w szczególny sposób wpływa na poszerzanie wiedzy i budowanie kompetencji kluczowych, szczególnie umiejętności współpracy. W rolę tutorów wcielili się uczniowie Zespołu Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku.         

 

            Głównym celem programu była wzajemna współpraca i wsparcie przy wykonywaniu czynności zawodowych związanych z kierunkiem kształcenia. Uczniowie mieli okazję poznać charakterystyki zawodów, w których kształci szkoła oraz wykonać typowe zadanie zawodowe. Stąd technicy żywienia układali plany dietetyczne zgodne z zapotrzebowaniem kalorycznym. Kucharze i cukiernicy piekli pizzerinki oraz poznawali sztukę carvingu, a technicy spedytorzy poznawali tajniki giełdy transportowej i współpracy z przewoźnikami. Uczniowie zainteresowani zawodami z branży hotelarskiej zapoznali się ze środowiskiem pracy w hotelu oraz różnymi atrakcjami, jakie czekają na jego klientów. Byliśmy również w zakładach pracy, gdzie specjaliści i doświadczeni pracownicy pokazywali nam, jak wygląda zawód oraz miejsce pracy. Każdego dnia czekały na nas miłe atrakcje, jak poczęstunek czy konkursy. Nasi uczniowie wygrywali bilety wejściowe na bilard i basen w hotelu Czardasz.

            Projekt zakończył się rozdaniem certyfikatów uczestnictwa w projekcie oraz upominków książkowych.

Serdecznie dziękujemy Państwu za tak bogatą i atrakcyjną podróż po zawodach:

Zbigniew Guzanek – manager cukierni Hipermarket Auchan,

Rafał Ruszczak – manager piekarni Hipermarket Auchan,

Roman Rutecki – prezes zarządu BudMat Transport,

Joanna Białaszek – dyrektor Hotelu Czardasz,

Nauczycielom i uczniom ZSUiP, bez których nie byłoby to wszystko możliwe.

 

Koordynator projektu: Renata Siedlich - Zakrzewska