Laboratoria przyszłości
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 10, styczeń 2022 12:13
- Poprawiono: środa, 24, sierpień 2022 06:04
- MZ
- Odsłony: 5097
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Zapraszamy do zapoznania się z programem na stronie: Laboratoria Przyszłości - Laboratoria Przyszłości - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Pełen zakres wyposażenia możliwego do zakupienia z pozyskanych środków został ujęty w Katalogu wyposażenia. Katalog zawiera zarówno wyposażenie podstawowe (które będą musiały od 1 września 2022 roku mieć wszystkie szkoły podstawowe) jak i dodatkowe (dobierane swobodnie przez szkoły).
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi n r8 im. Aleksandra Macieszy w Płocku otrzymała dotacje w wysokości 180300 zł. Do końca 2021 roku wydaliśmy 60% środków. Zakupione zostały
- Drukarki 3D – 2 sztuki,
- Skaner 3D – 1 sztuka,
- Notebook do obsługi drukarki i skanera 3D – 2 sztuki,
- Filament niezbędny do druku 3D,
- Aparaty fotograficzne z możliwością nagrywania filmów – 2 sztuki,
- Mikrofony kierunkowe do aparatów fotograficznych i kamer cyfrowych – 2 sztuki,
- Gimbal do aparatów fotograficznych i kamer cyfrowych – 2 sztuki,
- Statyw do kamer cyfrowych i aparatów fotograficznych - 2 sztuki,
- Oświetlenie do nagrań – 2 sztuki,
- Mikroporty podwójne – 2 sztuki,
- Greenscreen – 1 sztuka,
- Oprogramowanie do obróbki audio wideo – 2 sztuki,
- Stacje lutownicze – 30 sztuk,
- Wizualizer – 2 sztuki,
- Nagłośnienie – 2 zestawy,
- Mikrofony nagłowne – 4 sztuki.
Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany podczas zajęć edukacyjnych, takich jak technika, informatyka, a także podczas zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności w celu kształtowania ich aktywności i kreatywności.
-----------------------------------
#laboratoriaprzyszlosci #laboratoriaprzyszłości
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Pełen zakres wyposażenia możliwego do zakupienia z pozyskanych środków został ujęty w Katalogu wyposażenia. Katalog zawiera zarówno wyposażenie podstawowe (które będą musiały od 1 września 2022 roku mieć wszystkie szkoły podstawowe) jak i dodatkowe (dobierane swobodnie przez szkoły).
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi n r8 im. Aleksandra Macieszy w Płocku otrzymała dotacje w wysokości 180300 zł. Do końca sierpnia 2022 roku wydaliśmy 40% środków. Zakupione zostały"
- Mikrokontrolery Ardiuno część I- 30 zestawów,
- Mikrokontrolery Ardiuno część II- 30 zestawów,
- Roboty Ablix Krypton 4 v2 - 16 zestawów
- Lupy - 15 sztuk
- Pęsety 15 sztuk
- Odsysacze cyny - 15 sztuk
- Filament - 8 sztuk
- Cyna
- Akcesoria do drukarek 3D
Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany podczas zajęć edukacyjnych, takich jak technika, informatyka, a także podczas zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności w celu kształtowania ich aktywności i kreatywności.