^Przewiń w górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Get Adobe Flash player

Czas na chleb

ZDROWY TYDZIEŃ - TYDZIEŃ CHLEBA

PROMUJEMY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czytaj więcej...

28 lutego 2015 r. w Teatrze Polskim w Warszawie odbyła się Gala Szekspirowska, która zamykała konkurs teatralny "Szekspir. Inspiracje" pod patronatem Samorządu Województwa Mazowieckiego - Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika i Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana, którego dyrektorem jest Andrzej Seweryn. Na deskach teatru, podczas Gali Szekspirowskiej, wystąpili, jako finaliści konkursu, młodzi aktorzy Gimnazjum nr 8 im. Aleksandra Macieszy z Zespołu Szkół nr 5 w Płocku. Zaprezentowali swój talent w sztuce pt. "Wiktor", która nawiązywała do motywów zaczerpiniętych z wielkich dzieł Szekspira: z "Hamleta", "Makbeta" oraz "Romeo i Julii". Scenariusz tragedii jest oryginalny. Jego autorem jest nauczyciel języka polskiego gimnazjum - Dagmara Wicińska, która wyreżyserowała sztukę wraz z panem Bartłomiejem Fortuną - nauczycielem języka niemieckiego gimnazjum. Stworzenia scenografii i kostiumów podjęła się pani Marta Jarzyńska - nauczyciel języka niemieckiego w gimnazjum. Tytułowego bohatera zagrał uczeń trzeciej klasy gimnazjum - Adam Mirowski, natomiast w rolę Marty wcieliła się Paulina Bilińska - uczennica klasy drugiej gimnazjum.

Czytaj więcej...

7 listopada 2014 r. w naszej szkole odbyła się uroczystość poświęcona obchodom 96 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Nasi  uczniowie w przedstawieniu i poprzez  prezentację multimedialną przypomnieli tragiczne losy Polaków oraz  ich dążenia do wolności.  W apelu wzięła udział cała społeczność szkolna. Młodzież włączyła się w śpiewanie pieśni legionowych, które intonował chór szkolny.  Była to ważna  lekcja historii i patriotyzmu.

W ramach programu młodzież uczestniczyła w spotkaniach z przedstawicielami wielu instytucji związanych z rynkiem pracy. Uczniowie dowiedzieli się o wartości całożyciowego poradnictwa zawodowego i kluczowej roli w przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu, w promowaniu sprawiedliwości społecznej, równości płci i aktywności obywatelskiej poprzez zachęcanie i wspieranie uczestnictwa jednostek w edukacji i szkoleniach oraz poprzez pomoc w wyborze realistycznych i optymalnych karier zawodowych. Prowadzący podjęli ważna rolę poradnictwa pojmowanego jako ciągły proces umożliwiający obywatelom w każdym wieku i w każdym momencie ich życia określenie zdolności, kompetencji i zainteresowań potrzebnych do podejmowania decyzji edukacyjnych, szkoleniowych i zawodowych i zarządzania swoimi własnymi ścieżkami edukacji, pracy i jako wszelkie działania, w których te zdolności i kompetencje są nauczane i/lub używane. Uczniowie pozyskali wiedzę, że poradnictwo dotyczy całej gamy indywidualnych i wspólnych aktywności odnoszących się do udzielania informacji zawodowej, doradzania, określania kompetencji, wspierania i nauczania podejmowania decyzji oraz kształtowania umiejętności niezbędnych do zarządzania karierą zawodową”.

Czytaj więcej...

W dniach 7-9.10.2014 klasy przyrodnicze Ie, IIe i IIIe wzięły udział w zajęciach terenowych w Pienińskim Parku Narodowym. Uczniami opiekowali się nauczyciele: Małgorzata Stańczak, Krystyna Zwarycz, Ewa Sieradzka, Mariusz Bieniek i Paweł Babecki. Program był bardzo bogaty i napięty. Nasza wyprawę rozpoczęliśmy pod Chęcinami od podziemnego zwiedzania Jaskini Raj, gdzie podziwialiśmy bogactwo form krasu w wapieniach dewońskich i uczyliśmy się odróżniać stalaktyty od stalagmitów. Wielu z nas, jak jej pierwsi odkrywcy, powtarzało „O raju jak tu pięknie!”. Szkoda tylko, że nie mogliśmy zobaczyć nietoperzy, gdyż nie przyleciały jeszcze na swoje „zimowiska” do jaskini. Następnie w pawilonie Neandertalczyka dowiedzieliśmy się jak żył ten wymarły podgatunek człowieka, a na pamiątkę prawie każdy zrobił sobie zdjęcie z mamutem.

Czytaj więcej...