Mali recytatorzy w twórczości Tuwima

26 lutego br. w naszej szkole odbyła się  II Edycja Szkolnego Konkursu Recytatorskiego „Polscy Poeci Dzieciom”, w którym udział wzięli uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej.

Celem spotkania była m. in. popularyzacja twórczości Juliana Tuwima oraz odkrywanie i rozwijanie młodych talentów wśród uczniów, szerzenie zamiłowania do poezji i kształtowanie wrażliwości na piękno słowa.

Aby uczniowie poczuli się swobodniej i bez tremy podeszli do konkursu, pani Marzena Wrzos oraz Malwina Rydzyńska przygotowały inscenizację wiersza Juliana Tuwima „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”. Śmiechu było, co nie miara, kiedy Grześ tłumaczył cioci, jak to wrzucał list do skrzynki.

Każdy uczestnik konkursu  włożył dużo pracy i starań, by jego występ był niezapomniany. Dzieci wykazały się talentem recytatorskim, a przy tym dużą odwagą pokonując swoją nieśmiałość. Występy uczestników podobały się zarówno członkom jury jak i publiczności.

Oceniając występy uczniów jury w składzie: pani Anita Krupińska, pani Sylwia Jaworska - Supeł, pani  Urszula Wasilewska, brało pod uwagę opanowanie pamięciowe, dykcję, właściwy dobór utworu, ogólne wrażenie artystyczne oraz tempo mówienia.

Poziom był tak wysoki, że rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 1 marca br.

Laureaci konkursu:

Klasy I:

I miejsce -  Lidia Milczarek z klasy ID

II miejsce – Michał Sobczyk z klasy ID

III miejsce – Wojciech Stanisławski z klasy IC

Wyróżnienie – Wiktor Tyburski z klasy IA

Klasy II:

I miejsce – Lena Kowalczyk z klasy IID oraz Konrad Kuźniewski z klasy IIC

II miejsce – Natalia Barcińska z klasy IID

III miejsce – Oliwia Domańska i Jakub Paskuda z klasy IIB

Klasy III:

I miejsce Maja Morawska z klasy IIIA oraz Wiktoria Fijołek z klasy IIIC

II miejsce Julia Pawlak z klasy IIIC

III miejsce Klara Szelągowska z klasy IIIA

Konkurs zorganizowała  pani Anita Krupińska

Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy również nagrody książkowe.
Gratulujemy zwycięzcom. Wszystkim życzymy sukcesów w kolejnych konkursach recytatorskich.